LEPAK JAP AND TENANGKAN MINDA

Friday, June 17, 2011

Fikir-fikirkan...

Hidup ini timbal balik. Faham yang ini pasti kalau ada melakukan keburukan.. pasti cepat-cepat bertaubat pada Allah kerana balasan keburukan boleh datang bila-bila. InshaAllah atas rahmat Allah disebabkan taubat yang bersungguh mampu mengelakkan balasan ini. ya Allah... aku mohon ampun ya Allah. Aku menzalimi diriku sendiri ya Allah. Mohon keampunan dan rahmatMu ya Allah. Walaupun bukan balasan yang nampak dengan mata... jiwa yang gelisah disebabkan kesalahan melakukan keburukan, juga merupakan balasan malah ia lebih besar akibat dihantui dengan pelbagai rasa.Lalu... siapa lagi mampu membuang gelisah jiwa kita? Tiada siapa yang mampu malah diri kita juga tidak mampu KECUALI Allah SWT. Kita tidak diminta oleh Allah SWT untuk menjadi pengatur permainan tetapi hanya diminta oleh Allah SWT menjadi pemain yang terbaik. Pemain terbaik adalah pemain yang patuh pada perintah Yang Maha Mengaturkan.

Seseorang yang TIDAK TAHU sesuatu perkara namun dirinya SEDAR yang dia tidak tahu dikatakan JAHIL. Apabila dia belajar dan mengetahui lalu lepaslah dari kejahilan itu.

NAMUN seseorang yang TIDAK TAHU dan TIDAK SEDAR dirinya tidak tahu, dia tergolong dalam golongan JAHIL BERGANDA. Kejahilan berganda ini membawa seseorang itu kepada rasa RAGU-RAGU dan BIMBANG.

0 comments: